Otsikko
Haluaisin lukea kirjoja, jotka kertovat merestä, majakoista tai saaristolaiselämästä. Kaikki kaunokirjallisuuden lajit käyvät, mikseipä myös elämäkerrat. Alla…

Kysytty

Haluaisin lukea kirjoja, jotka kertovat merestä, majakoista tai saaristolaiselämästä. Kaikki kaunokirjallisuuden lajit käyvät, mikseipä myös elämäkerrat. Alla muutama suosikki suuntaa antamaan:
-Ulla-Lena Sundberg: Jää
-Sari Vuoristo: Säätiedotus merenkulkijoille
-Tove Jansson: Muumipappa ja meri

Vastaus

Vastattu

Tässä on listattu eri tyyppistä mereen ja saaristoon liittyvää proosaa. Ulla-Lena Lundberg on kirjoittanut useita Ahvenanmaalle sijoittuvia romaaneja, samoin Sally Salminen ja Anni Blomqvist. Niitä kaikkia ei ole lueteltu listassa. Kirjasampo-sivustolta voi löytää lisää, esim. hakusanalla ’saaristo’ https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa

Ajvide Lindqvist, John              ihmissatama : kauhu

Blomqvist, Anni                        Myrskyluodon Maija -sarja

Erikson, Pamela                      Herttuatar ja kapteenin vaimo : elämäkerta

Fagerholm, Monica                 Meri : neljä lyristä esseetä

Fletcher, Susan                       Tummanhopeinen meri

Keränen, Milla                         Kapteeni

Kilpi, Volter                              Alastalon salissa

Lehtonen, Juhani                    Atlantic Unicorn : meriromaani

Lundberg, Ulla-Lena               Kuninkaan Anna

Lundberg, Ulla-Lena               Kökarin Anna

Merilahti, Juhani                      Luotolaiset

Merilahti, Juhani                      Luodot ja manner

Merilahti, Juhani                      Luotolaisen lokikirja

Rosman, Ann                          Majakkamestarin tytär : dekkari

Rönnbacka, Christian             Majakka :  dekkari

Salminen, Sally                       Katriina

Salminen, Sally                       Kalastajakylän prinssi

Skiftesvik, Joni                        Yli tuulen ja sään

Steman, M. L.                         Valo valtameren yllä

Suhonen, Pete                        Poikani ja meri

Tamminen, Petri                      Meriromaani

Theorin, Johan                        Yömyrsky : jännitys

Valta, Essi                               Ulapalla kulkee laiva

Westö, Kjell                             Tritonus

Volanen, Jarkko                      Hiekankantajat

von Willebrand, Rita                Niin heidän kävi

                                                Edessä tyrskyjä! Keromuksia merestä ja merenkulkijoista