Haluaisin luettaa lukiolaisilleni mahdollisimman tuoreen, kotimaisen nykynovellin joltakulta tunnetulta kirjailijalta. Mitä yksittäistä novellia tai ylipäänsä…

Kysytty

Hei! Haluaisin luettaa lukiolaisilleni mahdollisimman tuoreen, kotimaisen nykynovellin joltakulta tunnetulta kirjailijalta. Mitä yksittäistä novellia tai ylipäänsä novellikokoelmaa suosittelisit? Koulussa tarkasteltava novelli ei voi olla yli 10 sivua pitkä. Olen miettinyt esim. Itkosen Huolimattomia unelmia -kokoelman novelleja, mutta olisi kiinnostavaa hyödyntää jotain vielä tuoreempaa tekstiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia keskenään erilaisia novelliteoksia ja-kokoelmia, joita voisitte miettiä koulussa hyödynnettäväksi:

Laaksonen, Heli: Pursu
Kyrö, Tuomas: Mielensäpahoittaja
Mykkänen, Erkka: Kolme maailmanloppua
Rannela, Terhi: Yhden promillen juttuja
Latvala, Taina: Ennen kuin kaikki muuttuu. E-kirjana teokseen voi tutustua lastukirjastojen- kirjastokortin avulla osoitteessa https://www.ellibslibrary.com/book/9789511289838
Huotarinen, Vilja-Tuulia: Kimmel

Kauhunovelleja kotimaisilta kirjailijoilta sisältävä kokoelma: Luurankomies : ja muita kauhutarinoita Villistä Lännestä

Nuorten kirjoittamia novelleja löytyy kokoelmasta:
Supernyrkki - Novelli palaa!-kirjoituskilpailun parhaat