Otsikko
Haluaisin löytää kirjoja, joissa kerrotaan junamatkailusta 1950-luvun alun Euroopassa. Minua ei kiinnosta junien teknisiin ominaisuuksiin liittyvät asiat, vaan…

Kysytty

Haluaisin löytää kirjoja, joissa kerrotaan junamatkailusta 1950-luvun alun Euroopassa. Minua ei kiinnosta junien teknisiin ominaisuuksiin liittyvät asiat, vaan enemmänkin matkakuvaukset ja kokemukset. Kiinnostaisi nähdä kuvia junien sisätiloista jne. Osaatteko suositella kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin teoksia, joista voisi olla sinulle apua:

Waltari, Mika: Matkakertomuksia : Mika Waltarin matkassa 1927-1968 (WSOY 1988)

Sinisen junan ikkunasta : matkakuvia Euroopasta (SKS 1992) Kirjassa on kuvauksia junamatkailusta vuosilta 1900-1940 ja luettelo vanhasta suomalaisesta matkakirjallisuudesta.

Kiiskinen, Kyösti: Rautahevon kyydissä : junamatka Matin ja Liisan päivistä Pendolinoon (Gummerus 1996)

Bagh, Peter von: Junassa (WSOY 2011) Fiktiiviisiä junamatkoja elokuvassa.

Kaikki kirjat löytyvät pääkaupunkiseudun kirjastojen yhteisestä aineistotietokannasta Helmetistä http://www.helmet.fi