Otsikko
Haluaisin löytää elokuvan, jonka näin ehkä 20 vuotta sitten televisiossa. Elokuva on melko varmasti amerikkalainen, ja kertoo värillisestä naisesta, jonka isä…

Kysytty

Haluaisin löytää elokuvan, jonka näin ehkä 20 vuotta sitten televisiossa. Elokuva on melko varmasti amerikkalainen, ja kertoo värillisestä naisesta, jonka isä on käyttänyt häntä hyväkseen. Hän on synnyttänyt isälleen kaksi lasta. Nainen lähetetään palvelijaksi (ja vaimoksi?) ilkeälle miehelle, jonka kotona on hirveä siivo. Jossain vaiheessa mies tuo kotiin rakastajattarensa, jonka naisen nähdessään sanoo "My God, you is ugly!". Myöhemmin nainen jättää ilkeän miehen. Muuta en valitettavasti muista.

Vastaus

Vastattu

Elokuva on todennäköisesti Steven Spielbergin ohjaama Häivähdys purppuraa (1985). Elokuva perustuu Alice Walkerin samaa nimeä kantavaan, Pulitzer-palkittuun kirjaan vuodelta 1982.

2 ääntä

Kommentit