Haluaisin kuula rentukkaojan vanhuus olen soittanut radioon moneen kanavaan mutta kukaan ei löydä sitä on se ainakin kuulemma soinut radio suomessa vaikka sitä…

Kysytty

Haluaisin kuula rentukkaojan vanhuus olen soittanut radioon moneen kanavaan mutta kukaan ei löydä sitä on se ainakin kuulemma soinut radio suomessa vaikka sitä ei ole levytettykkään.Tuntuu olevan tosi hankalaa hakea sitä mistään vaikka olette musiikin ammattilaisia

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Veikko Juntusen kappale RENTUKKA-OJAN AATU (En syntynyt vauraaseen avaraan taloon)? Sen on levyttänyt useampikin artisti, nimekkäimpinä Eero Avén (Miljoona ruusua : juhlalevy, 2006). CD:llä kappale löytyy myös Seppo Kumpulaisen vuonna 2001 julkaistulta levyltä Penan parhaat 2, joka voi olla kyllä vaikea tavoittaa. Muut levytykset löytyvät vain vanhoilta LP-levyiltä ja kaseteilta. Tuo Avénin levytys löytyy ainakin Helsingin Itäkeskuksen kirjastosta.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto