Haluaisin hakea helmet-hausta kirjastokohtaisesti hyllyssä olevia bestseller-kirjoja, en vain tiedä miten se onnistuisi. Asun aika lähellä Puistolan kirjastoa,…

Kysytty

Haluaisin hakea helmet-hausta kirjastokohtaisesti hyllyssä olevia bestseller-kirjoja, en vain tiedä miten se onnistuisi. Asun aika lähellä Puistolan kirjastoa, mutta pääsen huonosti liikkumaan. Olisi mukava jos voisin kotona katsoa netistä, mitä kirjoja on bestseller-hyllyssä juuri sillä hetkellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä HelMet-haussa ei ole sellaista toimintoa, jonka avulla pystyisi hakemaan kaiken tietyntyyppisen tietyssä kirjastossa hyllyssä olevan aineiston. Niinpä siis Puistolan kirjaston hyllyssä tällä hetkellä olevia bestsellereitäkään ei valitettavasti pysty tietokannasta hakemaan.

On toki mahdollista hakea esimerkiksi kaikki Puistolan kirjaston kokoelmaan kuuluva kaunokirjallisuus (tai kaikki Puistolan kirjaston kokoelmaan kuuluva tiettyä aihepiiriä käsittelevä kirjallisuus jne.), mutta teosten tämänhetkinen saatavuus täytyy kuitenkin tarkastaa kunkin teoksen kohdalta erikseen.