Otsikko
Haluaisimme saada mahdollisesti 1930-luvulta tai myöhemmin, Nukkeäidin huolia -runon kokonaisuudessaan. Runossa sanotaan mm. näin: saa paikata ja pestä ei…

Kysytty

Hei! Haluaisimme saada mahdollisesti 1930-luvulta tai myöhemmin,
Nukkeäidin huolia -runon kokonaisuudessaan.
Runossa sanotaan mm. näin:
saa paikata ja pestä ei niillä vaatteet kestä
ne repii koltut paidat mutta minkäs sille taidat
Ne reikiin saavat sukat, voi meitä äitirukat.
Mistä löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Nukkeäidit-niminen runomuotoinen vuoropuhelu, joka löytyy Saara Heinon kirjasta Alakoululaiset esiintyvät : runoasuisia vuoropuheluja kaikkein pienimmille (Valistus, 1947).