Otsikko
Haluaisimme julkaista Vanhustyön keskusliiton ryhmä- ja viriketoiminnan aineistopankissa Tipuhoroskoopin "Mimmone TIPU Sää ole syntymäpäiväs mukka", koska se…

Kysytty

Haluaisimme julkaista Vanhustyön keskusliiton ryhmä- ja viriketoiminnan aineistopankissa Tipuhoroskoopin "Mimmone TIPU Sää ole syntymäpäiväs mukka", koska se on tuottanut suurta iloa kaikissa vanhusten ryhmissä. En löydä tekstille muuta lähdettä kuin vanhat keskustelupalstojen ketjut. Olisiko teillä tietoa, kuka sen on alun perin keksinyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa Tipuhoroskoopin alkuperästä ei ole löytynyt. Se näyttää esiintyvän netissä sekä yleiskielisenä että lounaismurteisena. Tuosta murteesta mieleen tuli kirjailija Heli Laaksonen, mutta ei hänen tuotannostaan kylläkään horoskooppia löytynyt. Tiedustelimme asiaa myös valtakunnallisella kirjastoväen sähköpostilistalla - mikäli sitä kautta tulee jotakin tietoa asiasta, lähetämme teille sähköpostia.