Otsikko
Hakisin Ilta-Sanomien kansikuvaa 50-luvun lopulta tai 60-luvun alusta. Kyseessä on koko kannen täyttävä mustavalkokuva vaarista, joka ompelemalla korjaa…

Kysytty

Hei! Hakisin Ilta-Sanomien kansikuvaa 50-luvun lopulta tai 60-luvun alusta. Kyseessä on koko kannen täyttävä mustavalkokuva vaarista, joka ompelemalla korjaa kunniamerkkinsä nauhaa. Juttu käsittelee ilmeisesti jotain veteraani-juhlaa, tai sodan päättymisjuhlaa tai Mannerheimiin liittyvää tilaisuutta, johon oli kutsuttu veteraaneja koko valtakunnasta. Vaari oli kotoisin Punkaharjulta, mutta en usko että hänestä sinänsä olisi tehty mitään henkilöhaastattelua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilta-Sanomia kyseisiltä vuosikymmeniltä ei ole valitettavasti vielä digitoitu verkkoon, mutta lehden vanhoja vuosikertoja voi lukea mikrofilmiltä Pasilan kirjastossa. Valitettavasti kirjastot on suljettu 13.4. asti. Aikaraamisi on sen verran laaja, ettei kirjaston henkilökunta pysty katsomaan lehtiä läpi. Osa työskentelee vielä kirjaston tiloissa, osa on etätöissä. Jos sinulla olisi tarkempi päivämäärä, voisit pyytää apua henkilökunnalta,https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto/Yhteystiedot