Haen kirjoja suomeksi ja englanniksi aiheesta "elämän kriiseistä selviytyminen". Haen kirjoja eräälle ystävälleni, jolla on leukemiaan sairastunut lapsi ja…

Kysytty

Haen kirjoja suomeksi ja englanniksi aiheesta "elämän kriiseistä selviytyminen". Haen kirjoja eräälle ystävälleni, jolla on leukemiaan sairastunut lapsi ja joka haluaisi lukea rohkaisevia tarinoita vaikeista elämäntilanteista selviytymisestä.
Kiitoksia!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos vain ehdit ja haluat, käy jossain kaupunginkirjaston toimipisteessä, niin voimme yhdessä kanssasi selata kysymiäsi teosluetteloita ja etsiä ja varata kiinnostavimmat.
Itse voi kokoelmia selata nettiosoitteessa http//:www.helmet.fi seuraavasti: klikkaa aloitussivulta kirjastoluokka (Helsingin luokka) vaikkapa 188.1 (elämäntaito) tai 617.31 (syöpätaudit) tai aloitussivulta valitse sanahaku ja kirjoita: selviytyminen, niin löytyy monta sivua erilaisia selviytymistarinoita. Kun jokin nimeke tuntuu kiinnostavalta niin klikkaa teoksen nimeä ja näet sen sijainnin .Samalla sivun yläriville ilmestyy VARAUS-laatikko, jonka kautta aineistoa voi varata haluamaansa kirjastoon (tarvitaan voimassaoleva kirjastokortti ja siihen liitetty nelinumeroinen pin-koodi/tunnusluku),
Luokasta 188.1 löytyy esim Day, Laura, Eläköön kriisi!: voimaa ja rohkeutta vaikeista ajoista, Basam books 2006 (teos on aivan uusi ja siinä on varausjonoa)
Luokasta 617.31 löytyy esim. Salmi, Toivo, Lasten leukemiat: opas vanhemmille, Sylva 2005 (se on tällä hetkellä hyllyssä monessa kirjastossa) tai Selviytyjän matkaopas/työryhmä Suomen syöpäpotilaat, Helsinki, 3.p. 2004 (myös hyvin saatavilla).