Otsikko
Greus Jussin kanssa tässä mietiskellään vanhoja biisejä. Sleeppareissa ollaan menossa ja etitään semmosta missä oli sanat "onko mopojengin pomo homo.. on..on…

Kysytty

Greus Jussin kanssa tässä mietiskellään vanhoja biisejä. Sleeppareissa ollaan menossa ja etitään semmosta missä oli sanat "onko mopojengin pomo homo.. on..on. Muuta ei muisteta. Onkohan edes sleeppareiden?

Terveisin Esa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sleepy Sleepersin kappaleissa kyllä lauletaan mopoista (mm. Kesämopo, Paskan myivät), mutta sitaatti on peräisin oululaiselta Express-yhtyeeltä.

Vuonna 1975 Express julkaisi singlen (RCA Victor YFPB0-625), jonka B-puolena oli rumpali Jouni Kestin säveltämä ja sanoittama Jaakoppi. Se alkaa tiukalla fraasilla "Onko Jopo mopo, pipojengin pomo homo? Sitä edeltää taustakuoroon vakuuttelu "O-on, o-on". Tekstin ideana tuntuu olevan hauska riimittely hieman lastenlorun tyyliin.

Jaakoppi julkaistiin samana vuonna vielä kokoelma-LP:llä Kotihipat n:o 8 (RCA Victor YFPL1843), mutta sen jälkeen se hiipui harvinaisuudeksi, koska cd-levyllä sitä ei julkaistu. Mutta nyt Jaakoppi löytyy striimattuna Spotifysta osana Kotihipat 8 -albumia.