Otsikko
Etsitään ruotsalaisen naisdekkaristin teosta... kirurgi surmannut tai aiheuttanut potilaan kuoleman, erakoituu saarelle... saarelle eksyy nainen uiden tai…

Kysytty

Etsitään ruotsalaisen naisdekkaristin teosta... kirurgi surmannut tai aiheuttanut potilaan kuoleman, erakoituu saarelle... saarelle eksyy nainen uiden tai soutaen... jossain vaiheessa paljastuu, että nainen onkin kirurgin tytär.

Onnistuuko kukaan tunnistamaan teosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti kirja on Henning Mankellin Italialaiset kengät, vaikka Mankell onkin miespuolinen eikä tämä kirja ole dekkari, vaikka kirjailija on paljon dekkareita kirjoittanutkin. Kirjassa saarelle erakoitunut kirurgi on nuorena lääkärinä vahingossa amputoinut potilaan väärän käden, ja nainen joka saarelle tulee, on kirurgin vanha rakastettu. Paljastuu myös, että heillä on yhteinen tytär.