Etsinnässäni on kotimainen nuortenkirja, jonka luin lokakuussa 2014. En muista kirjan nimeä, mutta kirjailija oli mielestäni nainen. Kirja oli tuolloin…

Kysytty

Hei! Etsinnässäni on kotimainen nuortenkirja, jonka luin lokakuussa 2014. En muista kirjan nimeä, mutta kirjailija oli mielestäni nainen. Kirja oli tuolloin syksyllä 2014 melko uusi, äitini lainasi sen minulle uutuushyllystä. En muista kirjasta muuta kuin sen, että päähenkilö matkusti Pietariin ja sitä kuvailtiin todella kauniisti. Mahdollisesti päähenkilöllä oli sukujuuria Venäjällä? Tuli salamana kirkkaalta taivaalta mieleeni.

Vastaus

Vastattu

Muistelemasi kirja on Sisko Latvuksen Kaksi sateenkaarta (WSOY 2014).

Kirja sijoittuu vuoteen 1991, kun Neuvostoliitto hajoaa. 15-vuotias Inna muuttaa inkerinsuomalaisen perheensä kanssa Pietarista Helsinkiin. Ensirakkaus Daniel jää Pietariin.