Otsikko
Etsinnässä nuortenkirja 1930-1970 luvulta, muistikuva kirjan kannesta, pojat/poika tekevät/tekee matkaa jäätiköllä puulaatikko-purjeveneellä eli puulaatikkoon…

Kysytty

Etsinnässä nuortenkirja 1930-1970 luvulta, muistikuva kirjan kannesta, pojat/poika tekevät/tekee matkaa jäätiköllä puulaatikko-purjeveneellä eli puulaatikkoon on kiinnitetty omatekoinen purje

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysessä lienee A. Ingmanin teos "Rimpisuon usvapatsas. Seikkailukertomus Pohjan periltä" Kirja 1915 (179s.)

Kirja on saanut aikojen saatossa monia eri kansikuvia, joista tämä vuoden 1915 versio on kysymykseen osuvin.