Etsin zenbuddhalaisuudesta yleispätevää kirjaa, joka kertoisi mahdollisimman monipuolisesti tästä "uskonnosta" ja sen vaikutuksesta japanilaisiin…

Kysytty

Etsin zenbuddhalaisuudesta yleispätevää kirjaa, joka kertoisi mahdollisimman monipuolisesti tästä "uskonnosta" ja sen vaikutuksesta japanilaisiin taiteenlajeihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alan W. Watts käsittelee kirjassaan Zen (Otava, 1997) zenin taustaa, historiaa, periaatteita ja harjoittamista. Kirjassa on erillinen luku zenin ilmenemisestä taiteissa. HelMet-aineistohaulla http://www.helmet.fi/ voit katsoa teoksen saatavuustiedot. HelMetistä näet myös, mitä muita aiheesta kertovia kirjoja pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa on: valitse Sanahaku, kirjoita hakukenttään zenbuddhalaisuus, tee haluamasi aineisto- ja kielirajaukset ja klikkaa Hae-painiketta. Kirjojen nimet ovat linkkejä saatavuustietoihin.