Otsikko
Etsin venäläisen Nikolai Gogolin kirjoittamaa novellia Toukokuun yö. Novelli on todennäköisesti vuodelta 1831 ja jostain löytyi tieto, että novelli olisi…

Kysytty

Hei,

Etsin venäläisen Nikolai Gogolin kirjoittamaa novellia Toukokuun yö. Novelli on todennäköisesti vuodelta 1831 ja jostain löytyi tieto, että novelli olisi Gogolin Dikankan iltoja (osa 1) -teoksessa. Mistäköhän onnistuisin novellin löytämään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että haluaisit novellin suomennettuna.

Nikolai Gogolin novelli Toukokuun yö eli hukuttautunut tyttö löytyy kokoelmasta, joka on suomeksi julkaistu nimellä Kadonnut kirje. Kokoelman kertomukset on valikoitu venäjänkielisestä teoksesta Vecera na hutore blic Dikanki, ja suomennos on Jukka Mallisen.

Teoksen saatavuuden HelMet-kirjastoista voit tarkastaa oheisesta linkistä:
http://luettelo.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=dikank*&searchscope=9&m=&…