Otsikko
Etsin vanhaa satukirjaa (julkaistu todennäköisesti 1940-1960 aikana), jossa lapsi/lapset seikkailee metsässä. Joutuessaan ongelmiin/tarviessa apua hän koputtaa…

Kysytty

Etsin vanhaa satukirjaa (julkaistu todennäköisesti 1940-1960 aikana), jossa lapsi/lapset seikkailee metsässä. Joutuessaan ongelmiin/tarviessa apua hän koputtaa kantoa ja kutsuu niputin naputin nimistä henkilöä/haltiaa apuun. Minkä nimisestä satukirjasta on kyse ja löytyykö sitä enää kirjaston kokoelmista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Alfred Salmisen vuonna 1947 julkaisema satuaapinen ja satu Lallin laiva. Kysyjä löysi sen itse Pasilan kirjavaraston aarteita tutkimalla, https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto/Juttuja_kirjastosta/Helmetkirjavarasto(1373)