Etsin vanhaa leikkilorua, joka liittyy kivillä pelattavaan noppapeliin. Iäkäs ihminen muisteli sellaista lorua lapsuudestaan. Nippis nappis naulastuolista ei…

Kysytty

Etsin vanhaa leikkilorua, joka liittyy kivillä pelattavaan noppapeliin. Iäkäs ihminen muisteli sellaista lorua lapsuudestaan. Nippis nappis naulastuolista ei löytynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilman tarkempia tietoja emme valitettavasti onnistuneet selvittämään lorua. Ainakin näistä kirjoissa on myös vanhoja lasten leikkiloruja:

- Jos sul lysti on : Suomen lasten leikkirunot / toimittanut Ismo Loivamaa

- Leikkiloruja / kuvitus ja toimitus Kirsi Lappalainen

- Onko koira kotona? : miten ennen leikittiin / Kirsti Manninen, Pirkko Kanerva

- Suomen kansan leikkejä / Käytäntöön sovitti Anni Collan

- Kuukernuppi : vanhoja ja uusia lastenloruja / toim. Ulla Lipponen