Otsikko
Etsin vanhaa koululaulua. Sisko lauloi sitä viime viikolla enkä ole sellaista koskaan kuullut. Hän on ollut kansakoulussa 60- luvun loppupuolella. Se menee…

Kysytty

Etsin vanhaa koululaulua. Sisko lauloi sitä viime viikolla enkä ole sellaista koskaan kuullut. Hän on ollut kansakoulussa 60- luvun loppupuolella. Se menee jotenkin näin:
"Mä kuulen äänen rastaan, syysilta on niin musta (tumma).
Sen laulu ainoastaan on pelkkää vaikerrusta j.n.e.
Toinen:
"Siis lakkaa laulamasta sä metsän pieni rastas
Syysmyrskyn kohinasta ken enää sulle vastas
On meidät unohdettu, on laulut vaiennettu
on poissa kesän laulut, ne laulut kuolleet on.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on ”Rastas syysiltana” (säveltäjä ja sanoittaja: Gunnar Wennerberg, sanat mukaillen suomentanut A. Tervasmäki).

Laulun nuotit ja sanat löytyvät laulukirjasta "Musiikkia oppimaan : laulavan ja soittavan nuorison oppikirja" (Jorma Pukkila, Matti Rautio). Nuotti on saatavilla Jyväskylän kaupunginkirjaston musiikkiosastolta (varasto, nuotit). Nuottia voi lainata. Omaan kirjastoon sen voi saada tekemällä seutuvarauksen. Varauksen voi tehdä myös KeskiKirjaston verkkokirjastossa www.keskikirjastot.fi

2 ääntä

Kommentit

Hei, vihdoinkin minäkin löysin tämän laulun, joka lapsena jäi soimaan mieleeni. Kiitos vastauksesta!

Laura L.