Etsin tiettyä suomalaista nuortenkirjaa, jossa esiintyy poikana elävä tyttö. Olen lukenut kirjan ennen 90-luvun puoliväliä ja se saattaa olla Tuija Lehtisen…

Kysytty

Etsin tiettyä suomalaista nuortenkirjaa, jossa esiintyy poikana elävä tyttö. Olen lukenut kirjan ennen 90-luvun puoliväliä ja se saattaa olla Tuija Lehtisen tai samankaltaisen kirjailijan kirja. Kirjan tyttö elää pojaksi pukeutuneena (muistaakseni uudessa kaupungissa ja koulussa) ja salaisuus paljastuu vahingossa, kun hän joutuu ystävänsä kanssa veden varaan ja autiotuvalla tms. lämmitellessä on riisuttava märät vaatteet. Kirja oli muistaakseni suomalainen ja löytyi aikoinaan helposti paikkakuntani kirjaston lasten- ja nuortenosastolta. Kirjan henkilöiden nimiä en muista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä voisi olla Tuija Lehtisen kirja Poika nimeltä Iines.