Mitä nimeni Kitty tarkoittaa? Olen vuosia halunnut nimipäivää mutta nimeni ei ole listalla

Kysytty

Mitä nimeni Kitty tarkoittaa? Olen vuosia halunnut nimipäivää mutta nimeni ei ole listalla

Vastaus

Vastattu

Kitty on englanninkielinen muunnos Katarina-nimestä. Suomen almanakassa Katariinan ja Katarinan päivä on 25.11. Samantapainen nimi Kitti on Kirstin kutsumamuoto. Kirstin, joka on muunnos Kristinasta, päivä on 24.7. Alunperin nimi on tarkoittanut puhdas (pure). Lähde: Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja ja Joynes, Ella: Baby names 2018.