Etsin tietokirjallisuutta naisten transvestismista, drag king ilmiöstä ja siihen liittyvästä. Onkohan kyseessä liian marginaalinen ilmiö että en ole löytänyt…

Kysytty

Etsin tietokirjallisuutta naisten transvestismista, drag king ilmiöstä ja siihen liittyvästä. Onkohan kyseessä liian marginaalinen ilmiö että en ole löytänyt teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Naisten transvestismiä sivutaan seuraavissa tietokirjoissa:

-  Sateenkaari-Suomi : seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen historiaa / Kati Mustola & Johanna Pakkanen (toim.)

-  Nainen, naiseus, naisellisuus / toimittaneet Minna Nikunen .. [et al.] ; [kirjoittajat: Tuula Gordon .. et al.]

-  Vilkka, Hanna: Sukupuolen ja seksuaalisuuden kohtaaminen

Drag King -ilmiöstä löytyi kirja: Aarnipuu, Tiia: Sinivalkoisissa höyhenissä : suomalainen drag

Transvestismi on Kielitoimiston sanakirjan mukaan sukupuolinen halu esiintyä (ajoittain) vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvana vars. sen vaatteisiin pukeutumalla.