Etsin tietoa valtion rahapeliyhtiöstä Veikkauksesta ja sen monopoliasemasta. Miten rahapelimonopoliin on alunperin päädytty, ja millä tavoilla se on silloin…

Kysytty

Hei,

Etsin tietoa valtion rahapeliyhtiöstä Veikkauksesta ja sen monopoliasemasta. Miten rahapelimonopoliin on alunperin päädytty, ja millä tavoilla se on silloin perusteltu?

Onko Veikkauksen monopoliasemaa kyseenalaistettu aiemmin? Onko siitä riippumatonta tutkimusta? Tai onko joku haastanut Veikkausta oikeuteen?

Etsin nimenomaan vanhempia juttuja, en tämän päivän uusinta kritiikkiä. Vanhat lehtiartikkelit, julkaisut, haastattelut, tutkimukset ja kirjateokset, kaikki käyvät!

Kiitokset jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Hakupalvelu Finnan kautta löytyy jonkin verran opinnäytteitä, kirjoja ja artikkeleita Veikkauksesta ja sen monopoliasemasta. Uusimmasta päästä opinnäytteet ovat verkossa luettavissa. Alla linkki hakutulokseen hakusanoilla Veikkaus monopoli*:

https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&lookfor=veikkaus+monopoli%2A&type=AllFields

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Bojoko nimisellä sivustolla oli hetkittäin podcast, missä haastateltiin yrittäjää, joka oli haastanut Suomen valtion oikeuteen EU-tuomioistuimessa tavoitteena kaataa rahapeliautomaattien yksinoikeusjärjestelmä. Löytynee googlaamalla.