Etsin tietoa Suomessa viihtyvistä, ulkomaisista, harvinaisista puulajeista. Minulla on kotona teokset Euroopan puut ja pensaat (hyvin suppea) ja Euroopan…

Kysytty

Etsin tietoa Suomessa viihtyvistä, ulkomaisista, harvinaisista
puulajeista. Minulla on kotona teokset Euroopan puut ja pensaat (hyvin suppea) ja Euroopan puuopas. Nämä eivät kuitenkaan anna riittävästi tietoa Suomen oloista. Mikä olisi sopiva kirja tai muu materiaali? Puiden kasvattaminen, niiden viihtyminen eri vyöhykkeillä jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa kasvavista puulajeista löytyy kyllä kirjoja HelMet-haun avulla osoitteessa http://www.helmet.fi. Valitse aihehaku: puulajit, rajaa hakua pudotusvalikosta aineistoksi kirjat ja kieleksi suomi. Kirjasssa "Suomalaisia puulajipuistoja" on esimerkiksi kerrottu arboretumeista ja listattu niissä kasvavia, harvinaisiakin puita. Kokeile myös aihehakuja jalopuut, lehtipuut, havupuut.
Kannattaa käydä myös Dendrologian seuran sivuilla osoitteessa http://www.dendrologianseura.fi