Etsin tietoa henkilöstä Claes Berg. Mainittu kauppiaaksi, myös ruukinpatruunaksi. Asunut Vaasassa ainakin 1721-, kuollut viim. 1735. Löytyisikö hänestä tietoa…

Kysytty

Etsin tietoa henkilöstä Claes Berg. Mainittu kauppiaaksi, myös ruukinpatruunaksi. Asunut Vaasassa ainakin 1721-, kuollut viim. 1735.
Löytyisikö hänestä tietoa Vaasan historiasta, osasta I ja / tai osa II?

Minulla on maininnat Kapsäkki 2013 -lehdessä ja Geologi-lehdessä 2006.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Vaasan historia osa II löytyy tietoa henkilösta Klas Berg sivuilla 165-168. Klas Berg oli tukholmalainen kauppias, joka etsi malmia Pohjamaalta tuohon aikaan ja hän toimi myös Vaasassa. Oletettavasti kyseessä on tämä henkilö.

Vaasan historia II -kirja on lainattavissa ja siitä voi tehdä kaukolainapyynnön oman kirjaston kautta.