Etsin tietoa arabinaisten kulttuurista. Mistä löytäisin sitä??? koulussa on esitelmä siitä.

Kysytty

Etsin tietoa arabinaisten kulttuurista. Mistä löytäisin sitä??? koulussa on esitelmä siitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että esitelmäsi aihe tarkoittaa yleensä islamilaista arabikulttuuria ja naisen asemaa siinä.
Perustietoa arabinaisten kulttuurista löydät kirjoista: Islamin porteilla / toim. Allahwerdi, 1992 ja Islamilainen kulttuuri / toim. Heikki Palva ja Irmeli Perho, 1998. Aikaukauslehtiartikkeleita löytyy aiheesta: Turkia, Rauni
Islamin maiden nainen kantaa suvun kunniaa
JULKAISUSSA:
Kehitys. 1991 : 2, s. 24-27

Markkanen, Ullamaija
Mitä on hunnun takana?
JULKAISUSSA:
Kehitys. 1991 : 2, s. 27-29

Ypyä, Reija
Egyptiläisen naisen asu kätkee ja paljastaa
JULKAISUSSA:
Kotitalous. 56(1992) : 5-6, s. 17-18

Bounaventura, Wendy
Nainen tanssii vapauteen
JULKAISUSSA:
Unesco-kuriiri 1996 (13) : 2, S. 24-27

Joensuun kaupunginkirjastosta löydät kirjat ja osan lehdistä, ja kaukolainaksi voimme tilata artikkelit, joita meiltä ei löydy.