Etsin suomenkielisiä lastenkirjoja, jotka tavalla tai toisella käsittelevät vammaisuuttta tai erityistä tukea tarvitsevia lapsia (esim. näkö-, kuulo-, kehitys-…

Kysytty

Etsin suomenkielisiä lastenkirjoja, jotka tavalla tai toisella käsittelevät vammaisuuttta tai erityistä tukea tarvitsevia lapsia (esim. näkö-, kuulo-, kehitys-, liikuntavammaisuus, autismi jne.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin paljon lastenkirjallisuuta aiheista ei lötynyt. Tässä listaa kirjallisuudesta:

Voihan vammainen : lasten kuvasanakirja vammaisuudesta
Leppäkerttu ja huuliharppu  / Katariina Romppainen

näkövammaiset
Näköstellään! : näkövammaisten kuvailmaisu  / Marjatta Lehtinen

kuulovammaisuus
Jennin karvakorva / Miia Kantinkoski

kehitysvammaisuus
Kaipuuta ja täyttymystä / toimittanut Päivi Luoma
Jenni saa ystävän / Rachel Anderson
Meidän perhe  /  Katri Vuorinen ja Tiina Eskola
Aikarumpu : lauluja, loruja ja toimintavinkkejä arkeen ja juhlaan / Päivi Vannasmaa, Maija Luukkainen
Pikku sammakkoprinssi  / Hellevi Salminen
Kaari : kertomus kesästä, joka oli toisenlainen kuin muut kesät / Bo Carpelan

liikuntavammaiset
Liikun ja leikin Lennun kanssa : leikkiliikunnan puuhakirja / [Maarit Nevalainen, Aija Saari]

autismi
Ystäväni Aapo, jolla on autismi  / Michele Larchez