Etsin suomenkielisiä kirjoja Jugoslavian hajoamissodista. Kaikki kiinnostaa: niin fakta kuin kaunokirjallisuuskin. Mistä näitä löydän?

Kysytty

Etsin suomenkielisiä kirjoja Jugoslavian hajoamissodista. Kaikki kiinnostaa: niin fakta kuin kaunokirjallisuuskin. Mistä näitä löydän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisuutta ja muistelmia:

Filipovic, Zlata: Zlatan päiväkirja : nuoren tytön elämä Sarajevossa (WSOY 1994)

Laine, Jere: Pako. Suomalaisen YK-miehen ja serbitytön uskomaton tarina (Books on Demand 2011)

Heikura, Jouko: Mustien vuorten varjossa (Gummerus 2011)

Pihlajamäki, Tiina: Siitä ei voi kertoa (Atena 2003)

Saarijärvi, Aulis: Milosevicin sotapojat : sotaromaani 1990-luvulta (Myllylahti 2002)

Lensu, Terttu: Marijan hiljainen sota (WSOY 2000)

Moconesi, Luca: Mostarin tien liftarit : suomalainen palkkasoturi Bosnian sodassa (WSOY 1997)

Tietokirjallisuutta:

Johnstone, Diana: Jugoslavia ja Nato : narrien ristiretki (Like Suomen rauhanpuolustajat 2007)

Tochman, Wojciech: Kuin olisit kiveä syönyt (Like Suomen rauhanpuolustajat 2005)

Kaldor, Mary: Uudet ja vanhat sodat : järjestäytynyt väkivalta globalisaation aikakaudella (Taifuuni 2001)

Visuri, Pekka: Kosovon sota (Gaudeamus 2000)

Kaikki kirjat löytyvät pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen yhteisluettelotietokannasta Helmetistä: http://www.helmet.fi

4 ääntä

Kommentit

Listasta puuttui ehkä kokonaisuutena paras suomenkielinen kirja aiheesta: Tervetuloa helvettiin.