Etsin suomalaista näytelmää, jossa olisi hyvä monologi naiselle (27v). Osaisitko neuvoa jonkun näytelmän, josta voisin löytää hauskan monologin? Kiitos…

Kysytty

Etsin suomalaista näytelmää, jossa olisi hyvä monologi naiselle (27v). Osaisitko neuvoa jonkun näytelmän, josta voisin löytää hauskan monologin?

Kiitos etukäteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinikka Nopola kirjoittaa hauskasti, mutta hänen kirjansa eivät ole näytelmiä vaan murteella kirjoitettuja hauskoja tarinoita. Päähenkilöinä ovat Eila ja Rampe ja heidän tyttärensä Likka, esim. kirjassa Eila, Rampe ja elämän tarkoitus. Muutama vuosi sitten Ryhmäteatteri esitti näytelmän nimeltä Kaaos, kirjoittanut Mika Myllyaho. Se on tragikoominen näytelmä kolmesta naisesta, jotka yrittävät elää naisen elämää roolipaineisessa yhteiskunnassa. Irja Sinivaaran kirjassa Naisten viikko ( Tammi 2007) ovat kertojina seitsemän naista, jotka ovat saanet nimensä heinäkuisen kalenteriviikon mukaan ja jotka kaikki rakastavat Jaakkojaan.
Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa
http://www.helmet.fi/search~S9*fin?/anopola+sinikka/anopola+sinikka/1%2…

Teatterikorkeakoulun kirjasto osaisi varmaan neuvoa enemmänkin sopivia näytelmiä http://www.teak.fi/KIRJASTO