Etsin suomalaista naiskirjailijaa, joka on myös fyysikko, ja teostaan mistä ollut HS:ssa noin muutama vuosi sitten arvostelu. Siinä sanottiin mm. suunnilleen:…

Kysytty

Hei, etsin suomalaista naiskirjailijaa, joka on myös fyysikko, ja teostaan mistä ollut HS:ssa noin muutama vuosi sitten arvostelu. Siinä sanottiin mm. suunnilleen: fysiikan käsitteet luovat tekstille perustan. ("Fysiikan käsitteet" oli sanasta sanaan.) HS.fi hausta en onnistunut löytämään, yleishaun kautta vaikuttavat vain poissuljetuilta seuraavat: Johanna Blomqvist, Inkeri Markkula, Paula Eerola. (En ole tästäkään varma.) Tulisiko kellään tällaista mieleen tai pystyttekö hakemaan tällaisilla tiedoilla, kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla joko Kaarina Ranne, jonka Kuinka valo putoaa -romaanin HS-arvostelussa (19.12.2017) sanotaan näin: ”Fysiikka tarjoaa kirjalle kielen ja kuvaston, sen metaforat ja viittauskohteet." Kyseessä voisi olla myös Tiina Raevaara, joka on kirjoittanut paljon tiedeartikkeleita mm. Helsingin Sanomiin ja Tiede-lehteen.