Otsikko
Etsin suomalaisen naiskirjailijan teosta, jonka nimessä on muistaakseni jotakin lumeen viittaavaa. Kirjassa nuori nainen ottaa huolehdittavakseen auto…

Kysytty

Hei, etsin suomalaisen naiskirjailijan teosta, jonka nimessä on muistaakseni jotakin lumeen viittaavaa. Kirjassa nuori nainen ottaa huolehdittavakseen auto-onnettomuudessa kuolleen sisarensa lapset, joista toinen ajautuu huumeiden pariin. Jompikumpi siskoista on mahdollisesti nimeltään Salla. Kirjassa vietetään myös paljon aikaa jossakin rannalla sijaitsevassa suvun kesäpaikassa.

Vastaus

Vastattu

Kyse saattaa olla Saara Cantellin esikoisrimaanista Kesken jääneet hetket (Tammi, 2020).
Kirjassa Pariisissa valokuvaajana työskentelevä Virve joutuu palaamaan Suomeen, koska hänen Salla-sisarensa on kuollut auto-onnettomuudessa. Sallalta jäi kaksi lasta ja Virve ryhtyy heidän huoltajakseen. Kirja on rakenteeltaan sirpaleinen, siinä muistellaan ja pohditaan, olisiko elämä voinut mennä toisellakin tavalla. Muisto-osioihin sisältyy myös sisarusten lapsuuden kesää liittyviä kohtauksia, jotka sijoittuvat suvun kesäpaikkaan.

https://www.tammi.fi/kirja/saara-cantell/kesken-jaaneet-hetket/9789520411602

Jos sinulla on ollut aikaisemmin valittuna lainaushistoria, sen olisi pitänyt siirtyä sellaisenaan uuteen Helmet-Finnaan. Varmista, että sinulla on lainaushistoria kruksittuna omissa tiedoissa.