Etsin suomalaisen kansalaisaktivismin (tms) historiasta kertovaa kirjaa. Muistan ihan pari viime vuoden sisällä lukeneeni arvostelun sellaisesta, mutta en…

Kysytty

Hei!

Etsin suomalaisen kansalaisaktivismin (tms) historiasta kertovaa kirjaa. Muistan ihan pari viime vuoden sisällä lukeneeni arvostelun sellaisesta, mutta en onnistunut Helmetistä löytämään kuin 2006 ilmestyneitä teoksia - onko joskus 2015 tms jälkeen ilmestynyt tällaista teosta?

Erityisesti minua kiinnostaa eläinaktivismin historia (90-luvun "kettutytöt"), mutta teoksessa jota muistelen käsiteltiin muitakin liikkeitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisin vaihtoehto on Pia Lunbomin Eläinten puolustajat : suomalaisen eläinoikeusaktivismin muuttuva poliittinen tyyli ja toiseus / Pia Lundbom, University of Jyväskylä | 2016

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sel%C3%A4inaktivismi__Ff%3A…