Etsin runoja, joissa mainitaan kissa. Onko suomeksi ilmestynyt teosta, johon olisi koottu kissa-aiheisia runoja eri runoilijoilta?

Kysytty

Hei,
etsin runoja, joissa mainitaan kissa. Onko suomeksi ilmestynyt teosta, johon olisi koottu kissa-aiheisia runoja eri runoilijoilta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kissarunoja löytyy kirjoista Runojen kissa, toimittanut Satu Marttila (Kirjayhtymä 1991) ja Kissanystävälle, jossa on satuja, tarinoita ja runoja kissoista (WSOY 1991) sekä Sirkka Seljan runokirja Turkissa unien sinerrys (Lauttasaari Press 1996). Lapsille on runo- ja kuvakirja Karnevaalikissa, tekijänä Paul Stagg (Otava 1997)