Otsikko
Etsin Philip K. Dickin kirjoja, joiden alkuperäispainos on julkaistu v.1974-1983 (Dick kuoli v. 1982). Haluaisin saada niitä luettavakseni englannin kielellä…

Kysytty

Etsin Philip K. Dickin kirjoja, joiden alkuperäispainos on julkaistu v.1974-1983 (Dick kuoli v. 1982). Haluaisin saada niitä luettavakseni englannin kielellä. Tietopalvelustanne loytyvät kunkin kirjan luettelokorttitiedot eivät kerro alkuperäisteoksen julkaisuvuotta, vain suomennoksen tai kyseessä olevan uusintapainoksen julk. vuoden. Kolme kirjaa hakemaltani ajalta olen loytänyt: yhden sattumalta hyllystä (Valis) ja kaksi Dickin kirjojen kansitekstiä ja etulehtiä selaamalla (The Transmigration of Timothy Archer; The Divine Invasion, josta tein hankintaehdotuksen & varauksen). Jos voitte auttaa, kiitokset!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On totta, että luettelokorttitiedot eivat kerro alkuperäisteoksen julkaisuvuotta. Täytyy turvautua muihin keinoihin. Tampereen kaupunginkirjaston käsikirjasto-osastolta löytyy ainakin 2 kirjaa, joista on apua. Kirjat ovat Science Fiction, 1990 ja Twentieth-Century Science-Fiction Writers, 1986. Kirjat ovat luokassa 86.12.

Kirjoissa on tietoa Philip K. Dickista sekä hänen julkaisuluettelonsa, josta selviävät hänen teostensa alkuperäiset julkaisuvuodet. Olet löytänyt jo kaikki ne teokset, jotka meillä on täällä Tampereen kaupunginkirjastossa Philip K. Dickilta vuosilta 1974-1983. Kovin montaa kirjaa Dickiltä ei edes ole tuolta ajanjaksolta.

Muita kirjoja, joita ei meillä ole kokoelmissamme ovat: Flow My Tears, The Policeman said, 1974, Deus Irae, 1976 (kirjoitettu Roger Zelaznyn kanssa) ja A Scanner Darkly, 1977.

Kaukopalvelun kautta voimme tilata haluamiasi kirjoja muista kirjastoista, joten sinun kannattaa tulla tänne Metsoon ja tutustua alussa mainittujen teosten julkaisuluetteloihin ja tilata haluamasi kirjat kaukopalvelun kautta muualta. Uskon, että Varastokirjastosta pystyy tilaamaan useimmat kirjoista, eikä Varastokirjasto peri kaukolainamaksuja.