Etsin opinnäytetyötäni varten aineistoa aiheesta lastenkirjojen välittämä kuva päivähoidosta. Jonkin verran olen jo löytänyt tutkittavaa materiaalia, mutta…

Kysytty

Etsin opinnäytetyötäni varten aineistoa aiheesta lastenkirjojen välittämä kuva päivähoidosta. Jonkin verran olen jo löytänyt tutkittavaa materiaalia, mutta tarvitsisin sitä vielä lisää.

Mitä lastenkirjallisuutta löytyy, jossa esiintyy päiväkoti/päivähoito jollain tavalla (mm. katselu- ja kuvakirjat, runot, sarjakuvat)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Alla muutamia kirjaston kokoelmista löytyviä lastenkirjoja, joissa käsitellään tai sivutaan päiväkotielämää. Listan kirjat ovat kotimaisia kuluvan vuosituhannen aikana julkaistuja kirjoja. Päiväkotielämää sivutaan toki myös käännöskirjallisuudessa, näissä esillä todennäköisemmin suomalaista päiväkotikulttuuria. Laajempaa listaa kirjoista voit halutessasi selata Keski-kirjastojen verkkokirjastossa esimerkiksi asiasanojen päivähoito, päiväkodit tai esikoulu avulla. Tarkentamalla hakutulosta asiasanalla lastenkirjallisuus, saat tuloksesta esiin erityisesti lapsille suunnattua luettavaa.

Harainen, Pirkko: Emma menee esikouluun

Havukainen, Aino: Tatu ja Patu päiväkodissa

Hirvonen, Hannu: Sadan asteen eskarikuume

Kallio, Maaret: Onnikujan kaverukset ja suuri prööt

Kallioniemi, Tuula: Karoliina eskarissa

Kanto, Anneli: Jakke ja Simo

Kanto, Anneli: Veera Virtanen ja esikoulu

Kirkkopelto, Katri: Oona ja Eetu : päivä hoidossa

Louhi, Kristiina: Tomppa ja Kissantassut

Nuotio, Eppu: Epsukepsu

Parvela, Timo: Anna ja Antti : kiusankappale

Pelliccioni, Sanna: Onni-poika menee päiväkotiin sekä Onni-poika menee eskariin

Salmi, Veera: Pablo ja heiluvat hampaat sekä Rebekan rapupäivä