Etsin nuottia Rauli Badding Somerjoen kappaleeseen Kotikuusi. Olen kiinnostunut koko kokoelman, Bussi Somerolle, nuoteista. Minulla on mielikuva, että olen…

Kysytty

Hei!
Etsin nuottia Rauli Badding Somerjoen kappaleeseen Kotikuusi. Olen kiinnostunut koko kokoelman, Bussi Somerolle, nuoteista. Minulla on mielikuva, että olen nuottijulkaisun jossain joskus nähnyt, mutta nyt en löydä sitä minkään verkkokaupan, enkä edes verkkokirjaston valikoimista. Onkohan sitä olemassa ylipäätään ollenkaan saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotikuusi-humpan on säveltänyt Valto Tynnilä (salanimellä Ola Allan) ja sanoittanut Dagmar Parmas (salanimellä Timo Teräste). Se löytyy nuoteista Aikuisten tanssit 1 (Scandia-musiikki, [1976]), Viimeisiä levy-säveleitä y.m. 3 (V. Tynnilä, 1933) ja Ahvenainen, Veikko: Harmonikat soimaan 17 (Veikko Ahvenainen Kustannus Finland, [2014]). Näistä nuoteista Aikuisten tanssit 1 ja Veikko Ahvenaisen Harmonikat soimaan 17 ovat Tampereen kaupunginkirjaston musiikkiosastolla lainattavissa. Aikuisten tanssit 1 -nuotissa on melodianuotinnos, sanat ja sointumerkit. Ahvenaisen nuotissa on harmonikkasovitus ja sointumerkit, ei sanoja.

En löytänyt sellaista nuottijulkaisua, joka sisältäisi kaikki Rauli Badding Somerjoen Bussi Somerolle -äänitteen kappaleet. Somerjoen esittämiä kappaleita löytyy esim. nuoteista Pilvet karkaa - niin minäkin, Tähdet, tähdet : Rauli "Badding" Somerjoen lauluja (Love Kustannus) ja Tähdet, tähdet (Fazer Songs). Bussi Somerolle -äänitteen kappaleiden nuotteja täytyy etsiä yksittäin. Vain kappaleisiin Alla kuusipuun ja Illan harmain varjo en löytänyt nuottia.