Etsin nimeä lastenkirjalle, jota minulle luettiin 90-luvun alussa (kirja lienee painettu jo 80-luvulla). Kirjassa eläinhahmot tekevät erilaisia kodin askareita…

Kysytty

Etsin nimeä lastenkirjalle, jota minulle luettiin 90-luvun alussa (kirja lienee painettu jo 80-luvulla). Kirjassa eläinhahmot tekevät erilaisia kodin askareita. Tarinan opetus on, ettei ole olemassa erillisiä tyttöjen tai poikien töitä, vaikka joka työn aloittamisen kohdalla joku yrittääkin luistaa hommasta sukupuoleensa vedoten (pojat siivouksesta, tytöt kuistin kaiteen korjaamisesta).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dahlerup, Rina.

Teos:[Pigejob - drengejob]

Nimeke:Yhdessä osataan / Rina Dahlerup ; [suom. Kaarina Ripatti].

Kieli:suomi
Julkaistu:Hki : Tammi, 1978

Painettu/Valmistettu:(pain. Italiassa)

Ulkoasu:[29] s. : kuv. ; 21 cm.

Sarja:Nalle ja naapurit

Alkuteoksen kieli:dan

ISBN:951-30-4508-0 (sid.) :

UDK-luokitus:839.8 -3 (024.7)

Muu(t) tekijä(t):Ripatti, Kaarina.

Tämä oli hyvin suosittu kirja Töölön kirjaston satutunneilla 1980-luvulla. Samaan sarjaan kuului myös samalta vuodelta kirja "Suututaan ja sovitaan". Kirjan sidos oli hyvin heikko, joten ainuttakaan kirjan kappaletta ei löydy helmetistä.Ruotsiksi nimellä "Brumme och Mickelina" kirja löytyy Pasilan varastosta luokasta 2.7.