Etsin Metsähallituksen julkaisua vuodelta 1985: Salamajärven kansallispuiston runkosuunnitelma, Metsähallitus, SU4 Nro 70, 12s. Mistähän sen voisi löytää, joko…

Kysytty

Etsin Metsähallituksen julkaisua vuodelta 1985: Salamajärven kansallispuiston runkosuunnitelma, Metsähallitus, SU4 Nro 70, 12s.
Mistähän sen voisi löytää, joko e-muodossa tai lainattavaksi/luettavaksi paikan päällä?
Myös Metsähallituksen julkaisu vuodelta 1980 on hakusessa: Salamajärven kansallispuiston runkosuunnitelma ja järjestyssääntö.
Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Julkaisu löytyy Kansalliskirjastosta sekä Viikistä että Fennica-kokoelmasta Kansalliskirjastosta. Viikin kappaleen saa kotilainaan ja tuon Fennican lukusalilainaan, Salamajärven kansallispuiston runkosuunnitelma | Helka-kirjastot | Kansalliskirjaston hakupalvelu (finna.fi). Teosta löytyy myös muista yliopistokirjastoista Frank-monihaulla saat muutkin sijainnit esiin, Kirjastot.fi: Frank-monihaku.

Sen sijaan tuota jälkimmäistä en löydä mistään. En löydä edes mainintaa siitä, ainoastaan Salamaperän luonnonpuiston runkosuunnitelman ja järjestyssäännöt, mutta sitäkään dokumenttia en mistään kirjastoluettelosta.

Ehkä Viikin kirjastossa osattaisiin auttaa. Julkaisua kyllä pitäisi löytyä jostain ja Kansalliskirjaston kokoelmat ovat ne, joissa kaiken julkaistun materiaalin täytyisi olla. Viikin kirjasto avautuu yleisölle vasta syksyllä, mutta siellä on tällä hetkellä pop-up-kirjasto, jonka puoleen voi kääntyä, Viikin Pop-up Kirjasto | Helsingin yliopiston kirjasto | Helsingin yliopisto (helsinki.fi). Metsähallituksen julkaisut löytyvät erillisestä tietokannasta,  julkaisut.metsa.fi. Sen yhteydestä löytyvät sähköpostiosoite ja puhelinnumero, joista julkaisuja voi tiedustella. Sieltä pitäisi ainakin tiedon löytyä,  julkaisut(at)metsa.fi ja puh. 0206 39 4000.

1 ääntä

Kommentit