Etsin lastenkirjaa, jossa oli monta satua. Muistan vahvasti tarinan varpusesta, joka maalasi itsensä papukaijaksi ja leikki hetken hienoa, kunnes tippui veteen…

Kysytty

Hei, etsin lastenkirjaa, jossa oli monta satua. Muistan vahvasti tarinan varpusesta, joka maalasi itsensä papukaijaksi ja leikki hetken hienoa, kunnes tippui veteen ja papukaijat tajusivat että se oli ruma ruskea lintu.

Samassa kirjassa oli tarina, jonka juoni oli täysin "päivänsäde ja menninkäinen", mutta rooleissa oli hämähäkki ja suden-/päivänkorento. Hämähäkki yritti saada sudenkorennon jäämään kotiinsa, mutta se sairastui ja lopulta hämähäkki päästi sen pois.

Hatarasti muistaisin, että kirjassa oli myös tarina satakielestä joka vangittiin ehkä jollekin tytölle omaksi?

Vastaus

Vastattu

Näyttää siltä, että muistamaanne kirjaa ei kukaan tunnista, joten neuvomme kääntymään Lastenkirjainstituutin puoleen https://lastenkirjainstituutti.fi/.