Etsin lasten- tai nuortenkirjaa, joka on varmaan peräisin 1980-l tai ehkä aikaisemmalta ajalta. Kirjassa lapset matkustavat bussilla, joka on muutettu…

Kysytty

Hei! Etsin lasten- tai nuortenkirjaa, joka on varmaan peräisin 1980-l tai ehkä aikaisemmalta ajalta.

Kirjassa lapset matkustavat bussilla, joka on muutettu asuntoautoksi, etsimässä lasten isää. Bussin katolla on amme tms. Isä on saattanut mennä Vaasaan, tai lapset ainakin kai menevät sinne.

Kirja saattaa olla alkujaan joko suomalainen tai ruotsalainen.

Vastaus

Vastattu

Teos on Kerttu Juvan Seikkaileva leikkimökki (1956). Siinä Hiittisten kolme lasta lähtevät leikkimökiksi muutetulla linja-autolla, Pelitoosalla, etsimään isäänsä, jotta velat saadaan ajoissa maksettua. Isä löytyykin, ja kaikki muuttuu hyväksi.