Otsikko
Etsin lasten kuvakirjaa. Kirjassa postiljoonihiiri pudottaa postilaulun ja yksi joulukortin teksti suttaantuu. Hiiri tapaa matkalla eläimiä, joilta se kyselee…

Kysytty

Hei, etsin lasten kuvakirjaa. Kirjassa postiljoonihiiri pudottaa postilaulun ja yksi joulukortin teksti suttaantuu. Hiiri tapaa matkalla eläimiä, joilta se kyselee onkonkortti heille..lopuksi kortti onkin lähetetty hiirelle itselleen.

Vastaus

Vastattu

Kovin tarkkaan tätä kuvausta vastaavaa kuvakirjaa en löytänyt, mutta hieman vastaavia joissa yksityiskohdat eivät aivan täsmää:

Amrhein, Annette: Pikku pesukarhun joulukirje (2019) - Pikku pesukarhu löytää hangesta joulukirjeen, joka kotiin päästyä osoittautuu olevan hänelle itselleen.
Gliori, Debi: Pingviinipostia (2002) - Pikku Pingviini lähtee jakamaan postia isänsä puolesta, ja viimeiseksi postisäkkiin jää sinne vahingossa päätynyt hänen pikkuveljensä muna.

Jos kyseessä ei ole kumpikaan näistä kirjoista, voin välittää kysymyksen valtakunnalliselle kirjastolaisten sähköpostilistalle, josko joku siellä keksisi kirjan. Muistatko lisätietoja, esimerkiksi miten vanha kirja on tai milloin olet lukenut sen tai oliko se suomalainen vai käännöskirja?