Etsin lapsille ja nuorille erilaisia materiaaleja, joissa käsiteltäisiin energiankulutusta ja liikennevalintoja kestävän kehityksen näkökulmasta kiinnostavalla…

Kysytty

Etsin lapsille ja nuorille erilaisia materiaaleja, joissa käsiteltäisiin energiankulutusta ja liikennevalintoja kestävän kehityksen näkökulmasta kiinnostavalla, hauskalla ja nykyaikaisella tavalla. Materiaalit voisivat olla kirjoja (tieto- ja proosa-), musiikkia, elokuvia, pelejä yms. Löytyisikö tällaisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat kirjat sopivat erityisesti ala-asteikäisille lapsille:

Jacquie Wines: 101 tapaa pelastaa maapallo

Melanie Walsh: 10 askelta maapallomme auttamiseksi

Christina Goodings / Anna-Mari Kaskinen: Lapsen oma vihreä kirja

Glenn Murphy: Ilmastonmuutos – Mitä minä voin tehdä?

Jaana Palanterä: Vihreän elämän valintoja

Vähän vanhemmille suosittelen seuraavia aineistoja:

Tuomas Vanhanen: Valot päälle! Puolueeton kirja energiasta

Katja Antila: Pysäytä ilmastonmuutos – suomalaisen arjen valintoja

Dokumenttielokuva Before the flood (tekstitetty suomeksi)

Eija Lappalainen & Anne Leinonen: Routasisarukset  -fantasiakirjasarja

Lisäksi:

Verkossa pelattava Energiapeli on laadittu herättämään keskustelua energia-asioista.

Eri kulkuneuvojen aiheuttamiin päästöihin ja energiankulutukseen voi perehtyä Matkalla Suomessa -pelin avulla