Etsin kuvitettua lastenkirjaa jota luin 1950-luvun alussa. Tarina kertoi miehestä joka lähti norsunsa kanssa matkalle radion pauhatessa iltauutisia... Matkalla…

Kysytty

Etsin kuvitettua lastenkirjaa jota luin 1950-luvun alussa. Tarina kertoi miehestä joka lähti norsunsa kanssa matkalle radion pauhatessa iltauutisia... Matkalla norsu kävi aina uimassa ja mies söi herkkuaan puolukkapuuroa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimänne kirja on todennäköisesti vuonna 1948 ilmestynyt Mies ja minä, jonka on julkaissut Tammi. Kirjan on piirtänyt Engholm ja kertonut Hast. Suomentaja on Jari Louhija.
Kirja on eläintarhassa asuvan elefantin kertoma tarina hänen ja hänen hoitajansa "Miehen" karkureissusta. Elefantti kaipaa isompia kylpyammeita ja mies puolestaan puolukkapuuroa, jota ei saa kotonaan tarpeekseen.

Valitettavasti kirjaa ei löydy Kymenlaakson kirjastoista, mutta sen saa kyllä kaukolainattua Kuopion Varastokirjastosta kirjastomme kautta.