Otsikko
Etsin kirjoja Lavialaisilta kirjailijoilta tai Laviaan sijoittuvia kirjoja. Paikkakuntahan kuuluu nykyään Poriin.

Kysytty

Etsin kirjoja Lavialaisilta kirjailijoilta tai Laviaan sijoittuvia kirjoja.
Paikkakuntahan kuuluu nykyään Poriin.

Vastaus

Vastattu

Pekka Holma on julkaissut neljä sotaromaania. Laviasta on kotoisin myös Hilkka Harolin, joka on kirjoittanut nuortenromaaneja. Niiden aihepiiri ei ilmeisesti liity Laviaan. Laviassa asuvalta kirjailija-psykoterapeutti Seppo Laaksolta on ilmestynyt dokumenttiromaani Vaivainen matkamies. Hän on kirjoittanut myös tietokirjoja. Laviassa syntynyt Olavi Niinikoski on julkaissut näytelmän Ulosmittaus.Yksi runoilijakin löytyy; Väinö Heinola, kokoelman nimi on Vanha myllysilta. Lavia-seuran joulu- ja vuosijulkaisu Lawiaa vuodesta 1979 alkaen sisältää kotiseutukuvauksia.