Otsikko
Etsin kirjoja, joiden kirjoittaja on kirjan julkaisuhetkellä ollut alle 18-vuotias. Osaisitteko auttaa?

Kysytty

Hei!

Etsin kirjoja, joiden kirjoittaja on kirjan julkaisuhetkellä ollut alle 18-vuotias. Osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisia kirjailijoista on mm. Leena Lehtolainen julkaissut nuorten kirjat Ja äkkiä onkin toukokuu ( Tammi, 1976) ja Kitara on rakkauteni ( Tammi, 1981) alle 18-vuotiaana. Samoin Arto Melleri on kirjoittanut kirjat Meno-paluu ( 1970) ja Liftarien yö ( Kauppiaitten kustannus, 1973) alle 18-vuotiaana. Kuten myös Tittamari Marttinen lastenkirjan Kissa ja merimies (WSOY, 1982). Fantasiakirjailija Christopher Paolini sai kirjansa Eragon valmiiksi 18-vuotiaana. Samoin S.E.Hintonin Me kolme ja jengi sekä Francoise Saganin Tervetuloa ikävä kirjat valmistuivat kirjailioiden ollessa 18-vuotiaita.

http://www.helmet.fi/fi-FI