Etsin kirjan nimeä, jota lapsena luin. Kirjan kansi oli sininen, ja tarina kertoi hemmotellusta ja omapäisestä merirosvon tyttärestä, joka hoitaa…

Kysytty

Etsin kirjan nimeä, jota lapsena luin. Kirjan kansi oli sininen, ja tarina kertoi hemmotellusta ja omapäisestä merirosvon tyttärestä, joka hoitaa haaksirikkoutunutta miestä kuntoon, kunnes tytön isälle taisi käydä jotenkin köpelösti.

Vastaus

Vastattu

Kirja on Aino Pervikin Arabella, merirosvon tytär (WSOY 1987).

Arabella seilaa isänsä, merirosvopäällikön, laivassa maailman meriä. Eräänä päivänä hän poimii merestä haaksirikkoutuneen Hassanin.