Otsikko
Etsin kirjallisuutta elokuva-valaisusta. Missä olisi lähin paikka mistä saisi kyseiseen osa-alueeseen liittyviä kirjoja?

Kysytty

Etsin kirjallisuutta elokuva-valaisusta. Missä olisi lähin paikka mistä saisi kyseiseen osa-alueeseen liittyviä kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Porin kaupunginkirjastossa:
Freeman, Michael
Teoksen nimi Digikuvaajan valaisunhallinta
Muut tekijät Sarkkinen, Eero
Julkaisutiedot Jyväskylä : Docendo, 2005
Sarja Design

Korvenoja, Pekka
Teoksen nimi TV-kameratyön perusteet
Julkaisutiedot [Helsinki] : Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia, 2004 (Yliopistopaino)
Sarja Helsingin ammattikorkeakoulu Stadian julkaisuja. Sarja B, Oppimateriaalit, ISSN 1459-2975 ; 1

Ks. http://weborigo.pori.fi/

Elokuva-arkiston kirjastossa on seuraaavat teokset

Set lighting technician's handbook : film lighting equipment, practice, and electric distribution / Box, Harry C.
2. ed., Boston : Focal Press, 1997. - 432 s. : kuv.
ISBN 0-240-80257-8

FITT, Brian
Lighting technology : a guide for the entertainment industry / Fitt, Brian ; Thornley, Joe;
Boston : Focal, 1997. - 420 s.
ISBN 0-240-514491

Jackman, John
Lighting for digital video and television
San Francisco : CMP, 2002. - 222 s. : kuv.
ISBN 1-57820-115-2

Lowell, Ross
Matters of light and depth : creating memorable images for video, film, & stills through lighting
New York : Lowell-Light Manufacturing, 2002. - 224 s. : kuv.
ISBN 0-9662504-0-0

Lyver, Des
Basics of video lighting / Des Lyver and Graham Swainson
2. ed., Oxford : Focal Press, 1999. - 149 s. : kuv.
ISBN 0-240-51559-5

Film lighting : talks with Hollywood cinematographers and gaffers. / Malkiewicz, Kris ; Gryboski, Barbara J.;
New York : Prentice Hall Press, 1986. - 198 s. : kuv.
ISBN 0-671-62271-4
Index.
Ks. http://www.sea.fi/kirjasto/tietokannat.html
Kannattanee käyttää hakusanaa valaistus

Voit pyytää teoksia kaukolainaksi paikallisen kirjastosi kautta.