Etsin kirjaa tai mielellään sarjaa joka olisi jostain Länsi-Suomen kaupungista (Pori, Rauma, Turku),vähän vastaavasti kuin esim. Donna Leonin kirjat…

Kysytty

Etsin kirjaa tai mielellään sarjaa joka olisi jostain Länsi-Suomen kaupungista (Pori, Rauma, Turku),vähän vastaavasti kuin esim. Donna Leonin kirjat Venetsiasta. Ei niinkään historiallista vaan ennemmin lähempänä nykyaikaa. Romantiikka ei hirveästi kiinnosta eikä väkivalta. Olisikohan tällaista? Tai sitten muualta Suomesta?

Vastaus

Vastattu

Pirkko Arhipan dekkarit tapahtuvat ensi sijaisesti Naantalissa. Esimerkiksi "Osta aikaa Naantalista". "Tyttöjen joukossa poikien joukko tyhjä" tapahtuu Satakunnassa maaseudulla. Eva Illoisen kirjat tapahtuvat Turussa ("Perri-kirjat) tai Uudessakaupungissa.(Autokaupungin tyttö)

Lasse Raustelan "Noitakellot" tapahtuu Turussa sekä keskiajalla että 1930-luvulla.