Etsin Itä-Karjalan, Petsamon ja Kuolan niemimaan karttaa, jossa näkyvät ennen vuotta 1920 vallinneet kuntarajat.

Kysytty

Etsin Itä-Karjalan, Petsamon ja Kuolan niemimaan karttaa, jossa näkyvät ennen vuotta 1920 vallinneet kuntarajat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

2000-luvulla on julkaistu kaksiosainen kirja Kielletyt kartat:
osa 1: Kielletyt kartat, Karjala 1928-1944, Atlasart, 2006
osa 2: Kielletyt kartat, luovutetun Karjalan kylät ja tilat,Atlasart, 2007

Lisäksi on olemassa esim.
- Suomen, Kaukokarjalan ja Kuolan niemimaan kartta. Kirja, 1918.
- Laatokan Karjala 1938 : Pohjois-Karjala ja Savo. Näköispainos maanmittaushallituksen vuonna 1939 julkaisemasta Suomen tiekartan lehdestä no 8, 1991
- Karjalankannas 1938. Karttakeskus, 1991
- Karjalan kartta, julk. Karjalan liitto (noin 180 sivua) jonka karttapohjana on 1:100 000 mittakaavainen taloudellinen kartta, 1997

Osoitteita internetissä:
- luovutetun Karjalan kartta
http://www.luovutettukarjala.fi/kartat/Karjala.jpg . Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Makupalat -linkkikokoelmassa on lisää linkkejä kohdassa Kategoriapolku
Eri tieteenaloja / Historia. Sukututkimus / Paikallishistoria / Luovutettu Karjala http://www.makupalat.fi/Categories.aspx?classID=2ceb1b61-9a26-45c1-89ce… .

Maanmittaushallitus on digitoinut Karjalan Kannasta ja Laatokan Karjalaa ennen vuotta 1939 laatimiaan Karjalan karttoja http://www.maanmittauslaitos.fi/default.asp?id=874 .

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mistä voin ostaa luovutetun Karjalan alueen kartan ja mitä se maksaa?

Karjalaliitosta.