Otsikko
Etsin henkilölle joka on syntynyt 16.6.1958, ja ajattelin josko kirjastosta löytyisi ko päivän sanomalehteä, sekä silloista Etelä-Suomea ja Eteenpäin- lehtiä. …

Kysytty

Hei, etsin henkilölle joka on syntynyt 16.6.1958, ja ajattelin josko kirjastosta löytyisi ko päivän sanomalehteä, sekä silloista Etelä-Suomea ja Eteenpäin- lehtiä.
Saisiko niistä kopiot ja mitä maksaa, jos tällainen palvelu on saatavissa.
Kiitos,
Ystävällisin terveisin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotkan pääkirjaston varastosta löytyvät molemmat lehdet  sidottuina vuosikertoina vuodelta 1958. (Etelä-Suomi löytyy myös mikrofilmattuna, mutta mikrofilmin tulostusjälki on yleensä erittäin huono). Kumpikaan lehti ei ole ilmestynyt maanantaina 16.6.1958, mutta sunnuntain 15.6. ja tiistain 17.6. lehdet siis löytyvät. Sidottuja vuosikertoja ei niiden haurauden vuoksi saa laittaa kopiokoneeseen, vaan asiakas ottaa haluamastaan kohdasta valokuvan (esim. kännykällä). Valokuvan voi sitten tulostaa kirjaston koneilla. Mustavalkoinen yksipuolinen A4-kokoinen tulostus maksaa 0,40 €. Jos haluatte päästä tutustumaan lehtiin, tulkaa pääkirjaston toisen kerroksen tietopalveluun, niin päästämme teidät varaston sidottujen lehtien kopperoon.